היום הרביעי למלחמה: הראיונות והקולות מ'מהדורת הבוקר'

    מהדורת הבוקר No Comments on היום הרביעי למלחמה: הראיונות והקולות מ'מהדורת הבוקר'

    מלחמת חרבות ברזל: מהדורת הבוקר בהגשת בצלאל קאהן ודוד חכם עם כל הדיווחים, העדכונים, העדויות המצמררות והקולות מהשטח | מתעדכן

    צילום: קול חי
    10:44
    02.05.24
    איתי גדסי ויענקלה פרידמן No Comments on ח"כ שוסטר מגלה: זה מה שיגרום לנו לפרוש מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב שחר בוצחק, רב הגרעין התורני באופקים שנלחם במחבלים ונפצע, סיפר למגישי מהדורת הבוקר: "הבנתי שכמות השיגורים לא הגיונית. החלטתי לפתוח את הטלפון בשבת ואז אני שומע שיש חשש לפשיטה. אחרי זה מטח של יריות. לקחתי אקדח וכובע זיהוי. בדיעבד התברר שהיו 25 מחבלים חמושים שנכנסו לאופקים, עם מפות מדויקות של בתי הכנסת. היה להם טילים נגד מטוסים, RPG, רימונים מוקדים והמון ציוד.

    "עמדתי מול שני חברים ליישוב שגם יצאו מהבית עם נשקים, ואז נורה לעברנו צרור יריות. אנחנו תופסים מחסה ולאחר מכן חותרים למגע. עושים דילוג מרכב לרכב. מזהה דמות מולי שלא ידעתי אם זה בוודאות מחבל. ואז הוא ירה לי ברגל, נפלתי וצעקתי לשילה מאחורי שהמחבל מקדימה. החזקתי ביד אחת את האקדח וממשיך לכוון למטרות. שילה ירה במחבל והרג אותו".

    אליעזר שולמן, הכתב הצבאי של עיתון משפחה: "לא כל כך פשוט לשטח את עזה. קודם כל יש שם את החטופים שלנו. אגב, החמאס בכלל לא תכנן הצלחה כזו. הם חשבו לנסות לפרוץ את הגדר ולעשות מהומה".

    הרב מאיר נחמן אלחדד, ששיכל את שני בניו באסון מירון חיזק את מאזיני 'קול חי' בדברי אמונה: "הקב"ה חתם על הגזירה הזו"

    פרשננו הפוליטי איתי גדסי מעדכן על המגעים לממשלת חירום: "אנחנו כבר בשלבים האחרונים של הקמת ממשלת חירום. בשלב הזה כניסה של בני גנץ. נתניהו צפוי להיפגש עם ראשי הקואליציה בשעה 11:30 שם יציג את התנאים להצטרפות גנץ. לא ממשלה פריטטית אבל כמובן שימנו כמה שרים של המחנה הממלכתי ויתכן שגנץ יקבל סמכויות מיוחדות".

    פרשננו לענייני צבא וביטחון קובי פינקלר בעדכון נוסף, בנושא המשפטי-ביטחוני: "צה"ל פועל בלי התחשבות בכלום. על כל איכון מודיעיני הכי קטן בניין נהרס. לא נעים לומר, אבל גם בלי להתחשב בנושא החטופים. הם יכולים להיות בכל רחבי הרצועה. צה"ל לא יכול להתחשב בזה עכשיו. הוא חייב לשטח ולהרוס כמה שיותר וזה מה שנעשה".

    יהודה רבינוביץ', חבר כיתת הכוננות ביישוב שלומית, השוכן ממש צמוד לגבול מצרים-עזה, סיפר למגישי המהדורה על הרגעים הדרמטיים: "אנחנו מתעוררים לקולות נפץ בלתי פוסקים. מבינים שזה לא אירוע רגיל במונחים שלנו. אנחנו בדרך כלל לא חוטפים הרבה ביישוב. עלינו על ציוד. מבינים שמדובר באירוע רחב, הרבה מחבלים וכלי רכב. כוח ראשון יוצא ונתקל במחבלים, שניים נפצעים ומתבצע קרב. יצאנו במהירות. תוך כדי מבינים שאנחנו יכולים להיות מטרה למישהו שעלול לחשוב שאנחנו בעצמנו המחבלים. אירוע מאוד מורכב. מגיעים, רואים את המחבלים ומנהלים קרב פנים מול פנים. תוך דקות חבר חוטף כדור בבטן ואני ברגל. בסופו של דבר איבדנו בקרב הזה שני חברים מהיישוב, שנלחמו כמו אריות, שני פצועים קשה ואנחנו שניים קל. לאחר מכן הבנו שמנענו טבח".

    הרב שלמה קוסטיצין, אברך מאופקים שאמו נרצחה בטבח המחריד באופקים במהלך החג בשיחה קורעת לב: "לא ידוע לנו איפה היא נמצאת. אף אחד לא דיבר איתנו מלבד משרד הרווחה שלא קשורים לזיהוי".

    יו"ר עזר מציון, הרב חנניה צ'ולק שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (שלישי). איך מתמודדים עם המצב הקשה ומה אומרים לילדים? "הקב"ה איתנו בכל מצב. לא צריך לעסוק בזה כל היום, אבל אי אפשר להתעלם. לימוד התורה מנקה את הראש"

    פרשננו לענייני צבא וביטחון קובי פינקלר, עדכן בתמונת המצב הביטחונית: "ככלל היישובים בעוטף טוהרו, אך יתכנו עדיין מחבלים בודדים. ישנן פרצות בגדר, אבל עומדים שם טנקים, מסוקים וכוחות מיוחדים. בצפון היה אירוע קשה, מאתמול בערב שקט בגבול לבנון. המטרה של נושאת המטוסים האמריקאית היא שאם איראן או שלוחותיה תתערב האמריקאים יפעלו. בנוסף, כל הציוד שלהם יעמוד לרשות צה"ל. עשרות אלפי חימושים". ועל רוח הלחימה: "אין טייס שלא התייצב".

    מגישי המהדורה בצלאל קאהן ודוד חכם בשיחתם בפתח המהדורה:



    0 תגובות